top of page

Het Onderwijssysteem spreekt

Collectieve Systemische Opstellingen

Ons onderwijssysteem piept en kraakt. Er heerst ontevredenheid, allerlei soorten problematiek en vele zere plekken. Daarnaast ontstaan er ook vernieuwende bewegingen, projecten en ideeën. Het zinnetje: Het systeem is stuk, komt regelmatig voorbij en die raakte mij, want, klopt dit wel? Als we het systeem een stem zouden geven, wat zou die dan zeggen? Ik voel de drang om samen te voelen, luisteren en in afstemming te komen met het systeem. Niet nóg een plan, niet nóg een mening, niet bedacht, niet gestuurd – maar ontstaan vanuit de diepere lagen, de onderstroom, waar het systeem zelf spreekt.

Ik, Indy Thijn, nodig je graag uit om samen te komen voor een onderzoek middels systemische opstellingen waar we ‘Het Onderwijssysteem’ als collectief zullen opstellen en waarin we een reis zullen maken van diepgaande inspiratie. Met deze onderzoeksgroep, bestaande uit betrokken stemmen uit verschillende hoeken van het onderwijs, vormen we een levend onderzoeksveld waarin we over een periode van een aantal maanden inchecken, luisteren naar het systeem en het systeem laten spreken. Wat wil gezien worden? Wat vraagt om erkenning? Wat kan bewegen? Welke informatie hieruit kunnen we meenemen als inspiratie voor in onze dagelijkse praktijk? En hoe doe ik dat? Wat is mijn plek in dit systeem?

Dit is geen vast omlijnd traject, maar een diepgaand, systemisch en co creatief proces, gedragen door vertrouwen, aanwezigheid en ontvankelijkheid. Alles wat zich aandient, is welkom. Elke stem telt. Om aan alle hoeken en kanten van dit systeem gehoor te geven zullen er bij de opstellingen naast de vaste onderzoeksgroep ook instromers aanwezig zijn. Mensen die instappen bij één van de opstellingen en representeren binnen dat specifieke thema.

De inzichten die hier ontstaan, zijn glashelder, raak en diepgaand. Ze worden niet alleen gevoeld en doorleefd, maar ook concreet vertaald naar beweging in het systeem en de praktijk – de politiek, scholen, in klaslokalen, bij kinderen, ouders en leraren.

Dit is geen blauwdruk, geen oplossing. Dit is een levende, interdisciplinaire reis naar een onderwijssysteem dat niet alleen overleeft en doet waar het ooit voor is gestart, maar floreert en aansluit bij het hier en nu.

11439_jolijn financieel succes 11.jpg

In samenwerking met Jolijn Fiddelaers van Shapeshift.today

Voor de expertise op systemisch gebied sluit Jolijn aan, zij is Systemisch Coach en Opsteller voor Changemakers en bekend van collectieve opstellingen zoals de Aarde opstellingen. Wij kijken er samen naar uit om je te ontvangen voor dit bijzondere onderzoek.

Je bent welkom als 

Wat kun je verwachten?

8 bijeenkomsten tussen maart en december van dit jaar, waarvan vier fysieke opstellingsdagen op bovenstaande inspirerende locatie in Utrecht, compleet verzorgd:

26 maart, 7 mei, 10 september, 29 oktober. 

 

De andere vier momenten zijn online momenten van gezamenlijke reflectie en ondersteuning na de opstellingsdagen.

 

Als onderzoeksgroep starten en sluiten wij dit traject samen, wij vormen de rode draad in het geheel. Bij de opstellingsdagen zullen er tijdens een deel van de dag, dus bij de daadwerkelijke opstelling, een aantal instromers zijn die representeren op het specifieke thema van dat moment.​

Je bent van harte welkom!

potloden

Voel je de uitnodiging?

De plekken zijn beperkt en het is fijn om vooraf een contact moment te hebben om kennis te maken. Stuur via onderstaande knop je motivatie en er wordt contact met je opgenomen.

Over mij

Indy Thijn, Holistisch Onderwijs Adviseur

Ik droom van een wereld waarin we niet alleen vanuit ons hoofd leven, maar vanuit ons volledige, unieke potentieel. En dat potentieel is zoveel groter dan we ons kunnen bedenken.

Het is nu meer dan ooit nodig: balans. Thuis, in ons werk, in de samenleving. Maar echte verandering begint bij onszelf—bij de manier waarop we leren, begeleiden en ruimte geven aan groei.

Met een brede ervaring in begeleiding, onderwijs en jeugdzorg, zie ik snel de kern van uitdagingen en help ik beweging te brengen waar het vastzit. Ik ben een doorvoeler en aanpakker. Mijn kracht ligt in werken vanuit vertrouwen, holisme en een diep besef van ieders unieke potentieel.

Laten we samen bouwen aan een wereld waarin hoofd, hart, intuïtie en handen in balans mogen zijn.

Op naar een generatie die zichzelf kent en vol vertrouwen de wereld tegemoet gaat. 

Ga je mee?

bottom of page